סיפור

ספרים הרומנטיים המומלצים לנוער בקיץ הקרוב

בכל קיץ כשהחופש הגדול מגיע, ההורים נכנסים לאותו לופ מסחרר של מחשבות מה יעשו הילדים במשך חודשיים, לאיזה מסגרות אפשר לרשום אותם כדי שלא יראו רק סרטונים ושטויות בנייד. ככל שהילדים גדלים ומגיעים כבר לתואר הרשמי בן או בת נוער, כך קשה יותר למצוא מסגרות או פעילויות שיהיו עבורם מספיק מפתות. מצד שני, אפשר לראות את החיסרון כיתרון: חיסכון כסף. אחרי הכל הם כבר לא צריכים השגחה. אם יש לכם בני נוער שהם אוהבי קריאה בכלל הסתדרתם. הזמנת כמה ספרי נוער, בין אם ספרים רומנטיים ספרי מתח או פנטזיה- תלוי בהעדפתם, יכולה לסדר חלק גדול מהקיץ שלהם בפעילות שלפחות תהיה מעשירה יותר מסרטוני טיק טוק. כמה ספרים לנוער בז'אנר הרומנטי.

מישהו מקשיב לי/ אליס אוזמן

גיבורת הספר היא בדיוק זו שבכיתה או במסגרות בהן היא נמצאת לא ממש מכירים אותה. אם ילדיכם נחשבים לשקטים וכאלה שמתחברים עם הקירות במסיבות יותר מאשר עם מרכז המסיבה, הם יזדהו עם הדמות. לגיבורה קוראים פרנסס ז'נוויה שמוכרת בתור פרנסס השקטה בכיתה שלה. עולמה הוא עשיר, יש לה בלוג משלה והיא אוהבת לצייר אך כל אלה לא ידועים לחבריה לכיתה. הם רק יודעים שהיא רוצה להתקבל לאוניברסיטת קיימברידג'. דברים משתנים כאשר היא פוגשת נער מסתורי, שקט וחכם בשם אלד לאסט. הוא מעורר בה שאלות שהיא לא מקבלת עליהן תשובה. הם מתקרבים ועובדים יחד על פרויקט משותף עד שמתגלה סוד שטורף את כל הקלפים. פרנסס מחליטה עם עצמה לאן היא ממשיכה מכאן. הספר מסקרן, סוחף וכתוב בשפה קולחת כך שגם בני נוער לא מאוד רגועים וסבלניים יתחברו לספר.

כבולה/ סתיו ברוך

ספר כולו מתח מלווה ברומנטיקה. אין ספק שזה שילוב מנצח לימים הבלתי נגמרים של החופש הגדול, ספר עם הרבה אדרנלין גם מהכיוון הרומנטי אבל לא רק. הוסיפו לכך שהסופרת, סתיו ברוך, היא סופרת צעירה ונערה בעצמה וקבלו ספר שירתק עד העמוד האחרון. הספר מספר על איימי, נערה בת 16 שמנסה לנהל חיים נורמליים של נערה מתבגרת אך מפגש מצמרר שנכנסים לתוכו כבר בשורות הראשונות של הספר משנה את הכל. איימי מרגישה שחייה בסכנה ולא בטוחה בכל רגע אם המתרחש סביבה הוא מציאות או דמיון. רצף אירועים שקורים לה הופכים את חייה לסיוט וזאת תוך כדי ניהול חיי שגרה הכוללים לימודים, חברות וגם אהבה לנער בשם ג'יימס.

אמת או חובה/ לימור טלמור

הסופרת לימור טלמור מגיעה מעולם הילדים. כאן הספר פונה אל בני נוער בגילאי 12-16. הספר מספר על חבורת ילדים, שלוש חברות טובות שהן גם שכנות לבניין ושני חברים המרכיבים יחד חבורה. הספר מתחיל בחופש הגדול במעבר מיסודי לחטיבת הביניים. הוא ממשיך אל תוך שנת הלימודים ועוסק בדברים שמלווים בני נוער וההתמודדויות שלהם: הצקות שעוברת אחת הבנות, חברות עמוקה שנוצרת בינה לבין אחד הבנים, אהבה חדשה שצצה ומביאה איתה הפתעות. השנה שעוברים הילדים מטלטלת אותם ואת עולמם והספר מסקרן, מעניין, סוחף ומביא להזדהות עם הגיבורים.

ניצוצות של עתיד/ צופיה בלומן

אם נראה לכם שהיסטוריה הוא הדבר האחרון שמעניין את הנוער, אחרי הספר הזה סיכוי גדול שתגלו אחרת. תודו שגם אתם בתור תלמידים שקוראים מספר היסטוריה מלא מילים יבשות ותאריכים לא ממש חוויתם הנאה (אלא אם כן נרדמתם טוב בשיעור...) אבל כשמציגים את ההיסטוריה בצורה מרתקת ובעיקר אנושית, הכל משתנה. כך קורה בספר ניצוצות של עתיד. זהו רומן תקופתי המספר על שתי בנות/ נשים: יובל מההווה שמתחילה ללמוד היסטוריה באוניברסיטה העברית בירושלים ותמר שחיה בתקופה הרומאית, שנת 67 לספירה בישוב יודפת ומתמודדת עם מצור של הרומאים. החיבור נעשה דרך הספר "מלחמות היהודים" שכתב יוספוס פלאביוס, יהודי מהישוב יודפת שהתנצר ואותו לומדת יובל. כך מתחברים חייהם של שתי הנערות שהמשותף להם הוא משמעותי. שתיהן מתמודדות עם אובדן וקשיים. ספר מעניין שמציג את ההיסטוריה קצת אחרת ממה שרגילים.

במרחק נשימה/ רייצ'ל ליפינקוט, מיקי דוטרי וטוביאס יאקוניס

סיפור אהבה שתורגם ל 26 שפות, הגיע לרשימת רבי המכר בניו יורק טיימס ועכשיו ישנו גם הסרט. כבר נקודת פתיחה טובה וסיכוי לא רע בכלל שירתק. הספר מספר על נער ונערה, סטלה ווויל. שניהם חולים במחלת ריאות קשה. סטלה מחכה להשתלת ריאות ואילו וויל מטופל בטיפול ניסויי יוקרתי. ההיכרות ביניהם מתחילה, כמו ברומנים הכי טובים, דווקא בעימותים וויכוחים בגלל השוני באופיים. סטלה היא מסודרת, מאורגנת וקפדנית ואילו וויל רק חולם על הרגע שיצא מבית החולים וייסע לטייל בעולם. עם הזמן הם נקשרים ונרקם קשר מיוחד ביניהם שמתפתח לאהבה. הבעיה היחידה היא שהם צריכים לשמור מרחק (דבר שכולנו התנסינו בו בקורונה וראינו עד כמה הוא לא קל...). מרחק של פחות משישה צעדים מסכן את חיי שניהם. האם יצליחו לשמור על אהבה מרחוק?

לסיכום, ספרים רומנטיים לנוער  שיכולים להיות משולבים גם במתח ואקשן הם דרך מצוינת להעביר את הזמן בחופש בצורה שהיא לא רק מהנה אלא גם מעשירה. בין ים לבריכה לשעות על גבי שעות בטיק טוק, הזמינו כמה ספרים לנוער, תנו לילדים לבחור מה מעניין אותם והאם הם רוצים ספר דיגיטלי או מודפס.

אנחנו ממש אהבנו!
  • הוספת הערה