סיפור

הקסם של הספרות הרומנטית

מפרשיות אהבה המתרחשות באנגליה של המאה ה- 18, ועד לפרשיות חושניות עכשוויות, רומנים רומנטיים נמצאים תמיד בראש טבלת רבי המכר, בזכות המשיכה החזקה של הז'נאר בקרב קוראים רבים. הסיפורים האלה הם שאפתניים, אופטימיים ומספקים אסקפיזם. בכתיבת רומן רומנטי, המרכיבים המרכזיים לפיתוח מערכת יחסים רומנטית על הדף, רוקמת עור וגידים ומעוררת את החושים. בדרך של הגיבורים והקורא אל עבר האהבה והאושר.
אינדיבוק מזמינים אתכם לצלול אל תוך עולם של רומנטיקה ותשוקה. בעקבות המילים של הסופרים הטובים ביותר בז'אנר, כגון: ליליאן סלמה נחום, יהודית צפורי, שירי בן יוסף, תמיר מנדובסקי ועוד רבים וטובים.

מה מייחד ספרים רומנטיים?

ז'אנר הרומנטיקה הוא קטגוריה פופולארית של ספרים שמוציאה בעקביות רבי מכר לשוק. מטרת הז'אנר היא פשוטה, מציגה סיפור אהבה שבו שני אנשים מתגברים על מצוקה כדי להשיג את שלהם באושר ועושר. על פי מחקרים וניתוח השוק, נשים מהוות 82% אחוזים מקהל הקוראים של הז'אנר.

היסטוריה קצרה ומתוקה של רומנים רומנטיים

ניתן לאתר את הופעתם של רומנים רומנטיים כל הדרך ליוון העתיקה, עם חמישה סיפורים ששרדו שבמרכזם אהבה רומנטית מהתקופה הזו. הרומן פמלה משנת 1740 של סמואל ריצ'רדסון היה מבשר לרומן הרומנטי המודרני. במאה התשע-עשרה, רומנים רומנטיים עלו לגדולה עם יצירותיה הפופולאריות של ג'יין אוסטן, שהרומן שלה "גאווה ודעה קדומה" השפיע רבות על הז'אנר. ההוצאה הבריטית מילס אנד בון החלה להוציא רומנים רומנטיים בשנות השלושים של המאה ה-20 באמצעות שירותי מנוי. כיום, רומנים רומנטיים משתרעים על פני תת-ז'אנרים רבים ומופצים ברחבי העולם, עם שווקים מקומיים בכמעט כל מדינה ברחבי הגלובוס.

רומנטיקה עכשווית בספרות דיגיטלית

אחד מתתי-הז'אנרים הגדולים ביותר של רומנטיקה, הינו רומנטיקה עכשווית שמתרחשת לעתים קרובות בזמן הכתיבה, ומקיפה את הזמן שלאחר מלחמת העולם השנייה עד היום. רומנים עכשוויים משקפים את המוסכמות הנוכחיות של תקופת זמן עדכנית יותר, ומעניקים לז'אנר גישה מודרנית יותר. כמה נושאי רומנטיקה עכשוויים כוללים אהבה אמיתית במקום העבודה, כמו בבית חולים או בחברת סטארט-אפ, סיפורים רומנטיים של הקהילה הגאה, הכוללים מערכות יחסים רומנטיות בין אנשים מאותה קהילה, או סיפורת רומנטית הכוללת גיבורה מועצמת שאינה תואמת את הסטנדרטים המיושנים של יופי והדרה מגדרית.

מדוע ספרים רומנטיים כה פופולאריים?

ראשית, הם פשוטים, קלילים, לא מסובכים, ולכן, מספקים קריאה קלה למוח כדי להירגע וליהנות. שנית, אנשים רבים אוהבים את הרגשות המאושרים, הבהירים והטובים בסוף הקריאה של ספר רומנטי.
אבל עבור קוראים שזקוקים לטיעונים משכנעים יותר או שהם עדיין על הסף וזקוקים לדחיפה חזקה יותר כדי לצלול, הנה עוד. הסיבה הנראית לעין - לקרוא על אהבה אידיאלית ואמיתית. אנחנו לא מקבלים פרחים ושוקולדים ומתנות כל יום. חיי היומיום משעממים, אז למה לא להצית אותם בקריאה על אהבה רומנטית.

בנוסף ספרי רומנטיקה נוטים להיות פופולאריים בשל הסיבות הבאות:
- הם גורמים לנו לתקווה.
- לרצות להשוות את מערכת היחסים שלנו עם הספרים.
- לאלו שעדיין רווקים, הם מספקים תקווה למצוא אהבה אידיאלית ואמיתית מתישהו.
- לקריאה על כוח נשי.
- כדי ללמוד מטעויות, הדמויות עושות באהבה ובמערכות היחסים שלהן.
- לתת לדמיון שלנו להשתולל.
- ספרות, כז'אנר, מגבירה את הדמיון.
- קריאת ספרי רומנטיקה עוזרת להגביר את ההבנה שלנו לגבי אנשים אחרים.
- זה מעודד אמפתיה.
- בגלל שזה הז'אנר הפופולארי ביותר בעולם, זו הסיבה.
- בגלל שהם נכתבו לנשים על ידי נשים (זה נכון ב-90% מהמקרים).

 

המלצות לסופרות וסופרים שיעזרו לכם להמריא למחוזות חדשים של רומנטיקה

כעת נפנה למספר המלצות חמות של ספרים וסופרים רומנטיים. שאת יצירותיהם ניתן לרכוש בפורמט דיגיטלי, הנתמך על ידי כלל המכשירים.

ליליאן סלמה נחום

בספריה של ליליאן סלמה נחום, ישנה הקפדה זהירה על האסטטיקה של הטקסט, והצורך של הסיפור לצאת לאור על הצד המהפנט ביותר. בפריה של ליליאן סלמה נחום שבו כבר מאות אלפי ישראלים, שמתקשים להניח את ספריה. בשל הבליל הספרותי הכולל רומנטיקה, תשוקה, יחסים של בינו לבינה, ביקורות חברתיות ועוד. את ככל אלה מגישה ליליאן לקוראיה, בליווי כתיבה מהנה שתשאיר אתכם דבוקים לכיסא. המלצות לספרים :
- כמעט אלוהים
- להיוולד מחדש
- שנה אחרונה

עמית נגלר

סופר ישראלי מבטיח, שהוציא כבר 8 ספרים מרתקים הזמינים בפורמט דיגטלי. הכתיבה של עמית מלאה בסקרנות, תיאורי אופי ודמויות צבעוניות. שיעזרו להשאיר אתכם דבוקים לכיסא.
המלצות לספרים:
- רגשות נעולים
- אל תשאיר בלגן

ספרות רומנטית בפורמט דיגיטלי

ככל שספרים דיגיטליים זוכים ליותר ויותר פופולאריות, ניתן להבחין בתהליך הגדילה, של המגוון הרחב של ספרים דיגיטליים, גם בז'אנר הרומנטי. ספרים רומנטיים בזכות הטכנולוגיה נגישים מאי פעם. וניתנים לרכישה או השכרה בפורמט דיגיטלי, ולקריאה במספר מגוון של אמצעים טכנולוגיים. מהמחשב הביתי לסמארטפון שבכיס שלכם, ספרות רומנטית זמינה ונגישה לכם כיום, יותר מאי פעם.

מה הופך רומן רומנטי לרומן טוב?

לדעתנו, רק שני דברים:
ראשית, העלילה - כל סיפור האהבה. הסיפור חייב להיות ייחודי באיזשהו אופן. אולי העידן שבו הוא מוגדר, או הנוף שהוא בנוי עליו או זוגות הדמויות המחורצים שהוא מבוסס.
שנית הסוף. לא משנה מה המאבק, ההיסוס והאתגרים, הסוף צריך להיות שמח ומספק עבור הקוראים.

אנחנו ממש אהבנו!
  • הוספת הערה