סיפור

כך תשקיעו זמן איכות עם הילדים

המאבק לאזן בין זמן משפחתי למחויבויות ופעילויות חיצוניות הוא אחד ההיבטים המאתגרים ביותר של הורות, במיוחד כשהילדים שלכם מתבגרים. אתם רוצים לבלות זמן כמשפחה כדי שתוכלו לבסס מערכות יחסים בטוחות, אבל לפעמים הניסיון לנצל זמן משפחתי הוא קשה מהצפוי. עם כל המחויבויות העבודה שלכם ופעילויות הילדים שלכם. אם הפזמון הלילי שלכם הוא כמה אתם והילדים עייפים, אולי המשפחה שלכם נאבקת באיזון בין עבודה, בית ספר ופעילויות. על כן מומלץ להשקיע את מספר הדקות הקרובות, להבנת הבעיה ולסקירה של מספר פתרונות. שיעזרו לכם להשקיע זמן איכות עם הילדים שלכם.

אתגרים בדרך לזמן איכות עם הילדים

בואו נודה בזה - החיים עמוסים! בין האחריות שלנו לעבודה ולחיים, הימים חולפים על פנינו כהרף עין. הורים רבים חוששים שהם לא מבלים מספיק זמן עם ילדיהם, ולעיתים אף תוהים אם זה יוביל לעיכובים התפתחותיים. יש הורים שמרגישים אשמה על עבודה במשרה מלאה, או חווים חרדה לגבי הבחירה להתאמן בחדר כושר, או ללכת לארוחת ערב עם חברים. פוסטים ברשתות החברתיות של הורים, שמסוגלים לקחת את ילדיהם לגן החיות המקומי, או לעבוד איתם על צבעים והאלפבית רק מוסיפים לחרדה הזו. עם זאת, אל תתייאשו! מחקר שנערך לאחרונה במגזין המפורסם Journal of Marriage and Family, מטיל ספק בהשפעה של כמות הזמן שיש לאמהות עם ילדיהן על ההישגים הלימודיים, ההתנהגות והרווחה הרגשית של ילדיהן. אין בכך כדי לשלול את החשיבות של זמן בילוי עם ילדים, אלא כדי לחזק את הנקודה שאיכות הזמן חשובה הרבה יותר מכמות הזמן. ילדים זקוקים לזמן איכותי עם ההורים והמטפלים - זה מה שהכי מועיל לילדים ומה שיכול להשפיע עליהם לטובה כשהם גדלים. זה לא קשור לשעות אינסופיות של זמן שמלווים יחדו - זה באמת חשוב איך אתם בוחרים לבלות את הזמן הזה.

זמן איכות משמעותי

זמן איכות משמעותי, הוא זמן שאתם מבלים עם הילדים שלכם, ומתן תשומת לב, בלתי מחולקת שלך בביצוע משימות שהם אוהבים לעשות. לבלות זמן איכות עם ילדיכם לא חייבת להיות משימה ענקית, זה יכול להיות פשוט כמו לקחת כמה דקות כל יום לבלות יחד ללא כל הסחות דעת.

איכות על פני כמות

עדיף לכם לתת לכל ילד 10 דקות מתשומת הלב הבלתי מחולקת שלם, בזמן שאתם ממתינים בתור במכולת. במקום לבלות 5 שעות באותו חדר באמצעות מכשירים אלקטרוניים נפרדים. לדאוג פחות להיות נוכחים פיזית במשך שעות על גבי שעות. במקום זאת, ודאו שאתם נוכחים נפשית כשאתם עם ילדיכם. הניחו את הטלפון שלכם והעניקו לילדכם את תשומת הלב המלאה. ילדכם ירגיש מוערך ואהוב כאשר תעניקו תשומת לב חיובית באיכות גבוהה. התמקדו בהקשבה לילדכם, ביצירת קשר עין טוב ובאינטראקציה בריאה במהלך הזמן שלכם יחד, ללא קשר למה שאתם עושים. ונסו לנתב את הזמן שאתם מבלים בפעילויות משמעותיות, שילדיכם יזכרו לעוד שנים רבות. כמו למשל, קריאת ספרי ילדים יחדיו.

טיפים שיעזרו לכם לבלות זמן איכות עם ילדיכם

כעת נפנה לסקור כמה טיפים וכמה פעילויות שיעזרו לכם, לבלות זמן איכות משמעותי עם הילדים שלכם.

קבעו זמן איכות משפחתי

בין אם אתם מתכננים חופשה משפחתית, לוקחים יום אחד בחודש כדי לחקור אזור סמוך, או מארגנים יום נטול טכנולוגיה לכל המשפחה, חשוב שלכל בני המשפחה יהיו הזדמנויות קבועות, לבלות יחדו ולהתחבר מחדש. בדיוק כמו מבוגרים, ילדים אינם פטורים מלחוש את לחצי החיים. הם חווים מתח, תסכול, בלבול, כעס ותשישות בדיוק כמונו. מסיבה זו, חשוב לקבוע פעילויות מרגיעות או זמני השבתה שבהם הם יכולים להירגע ולהרפות מהדברים שמפריעים להם.

קראו יחדו ספרי ילדים

אם הילדים שלכם עדיין בגיל המתאים לקריאת ספרים יחדו, אנו ממליצים לכם על זמן האיכות השכיח ביותר, בין הורים לילדים. זמן איכות שבו אתם והילדים שלכם, מתיישבים על הספה או במהלך זמן הסיפור שלפני השינה. ופונים לקרוא ביחד ספר שהילד או הילדה שלכם אוהבים. קריאת ספרי ילדים היא פעילות זמן איכות ותיקה, שמלווה הורים וילדים כבר מאות אם לא אלפי שני. כזמן איכות שגם יעזור לקטנטנים שלכם, לפתח את ייצר הסקרנות והאהבה למילה הכתובה.

צאו לטיול בפארק

אין דרך טובה יותר לוודא שאתם מבלים זמן איכות עם ילדיכם, כמו יציאה יחדו לפארק חביב על כולכם. זמן איכות לצד הטבע שיאפשר לכם את הבמה לשיחות נפש, צחוקים ועוד.

הירשמו לחוג ביחד

כיום ישנים אינספור חוגים, מקרוספיט להורים וילדים ועד חוגי תיאטרון וקולנוע, שתוכלו להירשם אליהם יחדו. הרשמה לפעילות יחדו יכולה לחזק את הקשר בינכם, ולחזק את הכימיה והתקשורת הבינאישית בבית.

ההשפעה העמוקה של זמן איכות

הקשרים שאתם יוצרים עם הילדים שלכם, לפני שהם עוזבים את הקן יכולים להימשך כל החיים. עם זאת, המפתח לפיתוח קשרים אלה הוא לבלות זמן איכות עקבי יחד. בין אם זה משחק לוח כל ערב אחרי ארוחת הערב, עריכת לילות פיצה קבועים או קריאת ספרי ילדים, המפתח הוא שאתם בונים מערכות יחסים אחד עם השני באמצעות חוויות חיוביות. ככל שילדיכם מתבגרים, ערבו אותם בקבלת ההחלטות ואפשרו להם לבחור פעילויות מעת לעת. אם תשקיעו ותגנו על הזמן שלכם ביחד כמשפחה, תבנו בסיס של רגעים וזיכרונות משמעותיים שישאירו אתכם מחוברים לילדים שלכם גם כשהם מגיעים לחייהם הבוגרים.

אנחנו ממש אהבנו!
  • הוספת הערה