סיפור

איך תעבירו את הזמן בטיסות

בין אם אתם טסים אחת לחודש מטעם העבודה ובין אם אתם טסים במסגרת החופשה המשפחתית הגדולה, טיסה, עבור רבים מאתנו, היא חוויה לא קלה. אנו סגורים בתוך מטוס כמה שעות טובות ונדרשים למצוא לעצמנו, במהלך הטיסה, איזושהי תעסוקה. הדבר קריטי כשמדובר בטיסות ארוכות במיוחד (מעל לשבע שעות טיסה), אז חשוב מאד לדאוג לפתרונות תעסוקה שיעזרו לנו להפיג את השעמום ולעבור את הטיסה בהצלחה. יש לא מעט דרכים לעשות את זה ולחלקן אתם לא צריכים אף אחד אחר מלבדכם. במה מדובר ואיך מעבירים את הזמן בטיסות? הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם במשימה:

 

צפו בסרטים או בסדרות – ברוב הטיסות צמוד לכל כיסא, בחלקה האחורי של המשענת) מסך טלוויזיה אישי שבו אפשר לצפות בסרטים או בסדרות. ואם לא, אפשר גם להביא מהבית את המחשב האישי או את האייפד ולצפות בכל הסדרות האהובות ישירות משם. זה הזמן להשלים פערים ולראות את כל התכניות שלא הצלחנו לראות בשל עיסוקים אחרים. רק – שימו לב – אל תשכחו להביא אתכם גם לטיסה אוזניות.

 

קריאה – רבים מבלים שעות ארוכות במהלך הטיסה בקריאת פרוזה, למשל. קריאה היא פעולה שעוזרת להעביר את הזמן מצוין וגם לוקחת אותנו למחוזות רחוקים, אחרים לגמרי. פרוזה היא אחת האפשרויות וגם ז'אנרים אחרים שבהחלט יכולים להתאים לקוראים. אם מדובר בטיסה ארוכה מאד, כדאי להצטייד בכמה ספרים. ספרים דיגיטליים, במקרה הזה, שאותם מורידים ישירות למחשב האישי או לטאבלט יתאימו לכם מצוין ואם לא הספקתם לקרוא את כולם, תוכלו להמשיך בטיסת החזור או בכל זמן פנוי אחר.

אכילה – גם במטוס לאוכל תפקיד חשוב ומלבד היכולת שלו להזין אותנו בזמן הטיסה, הוא גם אמצעי מצוין להעביר את הזמן. אל תוותרו על האוכל בטיסות ואם אפשרי – הביאו אתכם כמה חטיפים טעימים שנהדרים כדי להעביר את הזמן.

 

להתעדכן, לנסח מיילים ועוד – אמנם, סביר שלא תהיו מחוברים, במהלך הטיסה, לאינטרנט (אלא אם כן אפשרי), ובכל זאת, תוכלו לנצל את שעות הטיסה הארוכות כדי לנסח מיילים חשובים בתגובה לכל אותם מיילים נשכחים או לנסח חדשים. תוכלו לנצל את הזמן כדי להתעדכן בעבודה, בבית הספר או בלימודים שלכם ולעשות זאת באמצעות המחשב האישי שלכם או הטאבלט.

 

לישון מוסיף המון – לא, זו לא טעות. זה לא רק הלימון שמוסיף המון זו גם השינה. יש כמובן את אלה שלא יכולים להירדם בזמן טיסה (אלא אם לקחו כדור שינה), ויש אחרים שעוד לפני שהמטוס ממריא שוקעים בשינה מתוקה. שינה היא דרך מצוינת להפיג שעמום ולהעביר במהירות את שעות הטיסה. אם אתם מתקשים להירדם בטיסות, העזרו בכדורי שינה (באישור רופא, כמובן) או הקשיבו למוסיקה נעימה ומרגיעה שתעזור לכם להירדם.

 

הכינו רשימות – טיסות קצרות או ארוכות הן זמן מצוין להכין רשימות. אלו יכולות להיות רשימות, המכילות מטלות שונות שיש לבצע בבית (אותן מטלות ששוכחים מהן), מטלות הקשורות לעבודה או אפילו רשימות של קניות שאותן רוצים לערוך באותו היעד או אפילו מקומות שרוצים לבקר בהם. רשימות עוזרות לנו לעשות קצת סדר בראש וגם הן דרך נפלאה להעביר את הזמן.

 

אפליקציות ומשחקים – רגע לפני הטיסה זה הזמן להוריד לטלפון או לטאבלט שלכם שלל של משחקים שאפשר לשחק בהם במהלך הטיסה. דאגו להוריד משחקים שמתאימים לכל בני המשפחה/אלה שטסים אתכם כדי שגם הם יוכלו ליהנות מכך ולשחק כשמתחיל לשעמם או כל פעילות אחרת פחות מתאימה.

 

דברו עם שכניכם – מאחוריכם או מלפנים, זה הזמן להכיר את השכנים. שימו לב כמובן שהם אינם ישנים והתחילו בשיחת חולין. אתם תופתעו לגלות (או שלא) כמה אנשים הם מעניינים וכמה שיחה היא דרך להעביר את הזמן. יש לא מעט זוגות, למשל, שהכירו בטיסה ונרקם ביניהם קשר רומנטי בעקבות כך ויש גם לא מעט קשרים חבריים ואפילו קשרים עסקיים שנוצרו במהלך הטיסה. רבים מחפשים תעסוקה בזמנים כאלה וסביר שלא תתקשו למצוא אנשים לדבר איתם.

 

עט ומחברת – שרבוטים עוזרים להעביר את הזמן. ואם יש ילדים בתמונה, על אחת כמה וכמה. אל תשכחו לקחת אתכם לטיסה עט ומחברת (או צבעים וטושים) ונצלו את הרגעים המשעממים לשרבוטים. תגלו, כך סביר להניח, כמה הפעילות הזו מהנה ומעבירה את הזמן כהלכה.

 

לא לשכוח מהבית

 

ראינו שיש לא מעט פתרונות שיכולים לעזור להעביר את הזמן בטיסות, אבל כדי להוציא אל הפועל אותן (או את חלקם), חשוב להצטייד כהלכה ולדאוג להביא אתכם לטיסה כמה פריטים שונים שיעזרו לכם במשימה. מחשב אישי וטאבלט הם שני אלמנטים שהם בגדר חובה (למי שיש) והם פתרון מצוין גם כאשר טסים עם ילדים. חשוב לדאוג להוריד אל המחשב או אל הטאבלט, ולעשות זאת מבעוד מועד, משחקים מתאימים, תכניות וגם סרטים ולא לשכוח לקחת את המטען וגם אוזניות. ואם בילדים עסקינן, ובייחוד אם אלה קטנטנים, לא לשכוח את ה"שמיכי" מהבית וגם כמה צעצועים מוכרים. עבור הילדים הקטנים טיסה יכולה להיות סיוט של ממש, וכפועל יוצא מכך – גם להורים. יותר ויותר משפחות עם ילדים נוהגות לטוס למרחקים ארוכים ומחפשות דרכים יעילות להעביר את הטיסה. ספרים כמובן הם פתרון מעולה וגם צעצועים, אבל אם הטיסה ארוכה מאד חשוב למצוא גם פתרונות יצירתיים שיעזרו לא פחות. לפני הטיסה כדאי להכין רשימה הכוללת את כל אותם פריטים שאסור לשכוח בבית, כאלה שיכולים להקל עליכם בזמן הטיסה ובעיקר – באותם רגעים שעוברים לאט לאט, ללא כל תעסוקה.

אנחנו ממש אהבנו!
  • הוספת הערה