סיפור

ספרים לקינדל- הטרנד שעשה עליה מארה"ב לישראל

מכשיר הקינדל של אמזון הושק במטרה אחת והיא להביא ספרים לאנשים. המטרה מעולם לא היתה להתחרות במכשירי הטאבלטים, והתכונה המיוחדת שלו אפשרה לו להתבדל, להתפתח ולהצטיין במשימה שלשמה פותח.

מכשיר הקינדל הפך לכל כך פופולרי, ולמרות כל הפיתוחים הטכנולוגיים שחלים סביב, הוא נשאר נאמן למשימתו העיקרית והיא קריאת ספרים, תוך שמיישר קו עם הטכנולוגיה המתפתחת ומחדד את תכונותיו.

מכשיר הקינדל למעשה מציע את השיטה הטובה והנוחה ביותר לקרוא ספרים דיגיטליים ובכך הופך את העולם הזה להרבה יותר נגיש. מכיוון שמאז ומתמיד המטרה היתה קריאה נטו, המכשיר מעוצב כדי לתת מענה למטרה זו ולשום דבר אחר מעבר לכך. כתוצאה מכך, ספרים לקינדל הפכו לטרנד מטורף, כאשר עם הזמן, המכשיר הלך והתפתח ושיפר את חוויית השימוש של הקוראים מקצה לקצה.

ספרים לקינדל, כאן (משנת 2007) כדי להישאר

מכשיר הקינדל הראשון הושק ב- 2007 על ידי אמזון ואזל תוך שעות בודדות. המכשיר הישן לא כלל מסך מגע, עיצובו היה מעט מוזר כדי להפוך אותו לנוח לאחיזה, והיתה לו מקלדת מלאה. בנוסף הוא כלל שקע לרמקול ואוזניות.

יש לציין כי מכשיר זה היה מעט איטי והניווט בדפים היה מעט מאתגר. כמו כן הגרסה שלו היתה זמינה עבור 90,000 ספרים לקינדל בלבד בזמן ההשקה.

העדכונים ששינו את התמונה

כבר בשנת 2009 יצא עדכון ראשון למכשיר שכלל עיצוב הרבה יותר קונבנציונלי, שטוח ונוח לאחיזה. הטכנולוגיה של הדפדוף הפכה ליותר ידידותית, והיתה גם תוספת אחסון, כך שיכולתם לשמור עליו כ- 1,000 ספרים לקינדל.

באמצעות בקרת ניווט חדשה היה ניתן לבחור את הטקסטים יותר בקלות, כמו גם לנווט בצורה נוחה יותר בין האפשרויות שעל מסך התצוגה.

גם הזמינות של הספרים לקינדל גדלה כתוצאה מכך, והתרחבה ל – 230,000 ספרים.

ככל שחלפו השנים וגרסאות שונות יצאו אל השוק, כך גם חנות הספרים לקינדל הלכה והתרחבה, בשנת 2010 כבר כללה כ- 400,000 ספרים ומשם השמיים הם הגבול.

הרגע לו חיכינו - מגע פורץ דרך

בשנת 2011 מכשיר הקינדל עשה פריצת דרך של ממש עם השקת המכשיר הרביעי, מכשיר המגע שהפך למכשיר החשוב ביותר של החברה, והוציא מהתמונה את המקשים והמקלדת. מכשיר זה גם כלל אחסון גדול יותר וחיי סוללה ארוכים שיכולים להשתרע על פני שבועות ללא הצורך בטעינה. מכשיר זה הפך לבינלאומי תוך חצי שנה.

למרות שמסך המגע היווה פריצת דרך, המכשיר שיצא אחריו הפיל את כולם מהרגליים עם תאורה למסך, שהציעה פריצת דרך גדולה כפליים, מה שאומר שעכשיו אפשר לקורא ספרים לקינדל גם בחושך. תאורת המסך המפורסמת זו ללא ספק תכונה מעולה שכיום כולנו יודעים שפשוט אי אפשר בלעדיה. מעבר לכך, מכשיר זה כלל מעברי דפים מהירים יותר הודות למעבד חזק יותר.

ומפונקציות מתקדמות, עברנו לירידת מחירים משמעותית

מסך המגע יחד עם תאורת המסך בהחלט הביאו את מכשיר הקינדל למרכז הבמה, אולם היה זה המחיר ששבר את השוק והפך את המכשיר לנגיש לכל כיס. הגרסאות החדשות יותר הפכו למשוכללות אך גם לנגישות יותר, עם כל הפונקציות המתקדמות. המכשירים הזולים שיצאו לשוק, ללא ספק היוו נקודת פתיחה טובה לאנשים שרצו לעשות את צעדם הראשון בעולם הספרים הדיגיטליים והרגישו שהוא מעט לא נגיש.

מהוזלת מחירים, אמזון עברה לעיצוב נוח ופשוט יותר של המכשיר. עכשיו ההתמקדות היתה בעיצוב מכשיר דק וקל משקל יותר מהמכשירים הקודמים, עם אחיזה נוחה ביד אחת, לחצנים פשוטים לשימוש, הגדלת המסך וכיסוי לסוללה שמאריך את חייה בעוד 9 שבועות.

כיצד קונים ספרים לקינדל?

אם גם אתם רוצים לעבור לעולם הקריאה הדיגיטלית או לפחות להתנסות בו לראשונה בחייכם, השלב הראשון הוא לבחור את המכשיר המתאים. השלב הבא, הוא להתחיל לקנות ספרים. מדובר בתהליך די פשוט, הספרים לקינדל נשלחים ישירות אליכם למכשיר דרך רשת אמזון.

כדי לקנות ספרים, עליכם להזין לאתר ממנו אתם קונים את כתובת הקינדל שלכם, ולאשר את האתר שממנו אתם קונים כשולח מורשה באמזון.

כמובן שעליכם לבחור בחנות ספרים שיש לה מבחר רחב של ספרי קינדל כך שתוכלו ליצור לעצמכם אוסף מרשים, וספרייה עשירה בספרים שאתם אוהבים שמאוחסנת על מכשיר אחד בלבד. אין ספק שיש לאופציה הזאת המון יתרונות מעולים.

מדוע ספרים לקינדל הפכו לטרנד כל כך חם?

יש המון סיבות, לכך שהטרנד של ספרים לקינדל צבר כל כך תאוצה והפך לפופולרי בארץ ובעולם. קודם כל הנגישות. במקום ללכת לחנות ולהתחיל לשוטט בין המדפים, אתם קונים ספרים וירטואליים, מהנוחות של הבית שלכם.

שנית בזכות המחירים. בעוד שספרים מודפסים עשויים להיות יקרים יותר, ספרים אלקטרוניים יותר זולים, כך שלרוב במחיר של ספר אחד בחנות תוכלו לרכוש שני ספרים.

כמובן שיש עוד המון יתרונות נלווים כמו למשל ידידותיות לסביבה. ספרים מודפסים דורשים המון נייר, בעוד שספרים אלקטרוניים לא. גם מבחינת אחסון, הדיגיטליות מציעה יתרון מובהק, אתם יכולים לאחסן אלפי ספרים על המכשיר. לא עוד ספרים פיזיים שתוספים המון נפח ומקום, אלא מכשיר אחד קטן, דק וקל משקל שאינו תופס כמעט מקום כלל וכולל את כל הספרייה שלכם. תוכלו לשאת אותו אתכם לכל מקום, לחופשות, לנסיעות. להוציא אותו בזמני המתנה ולהעביר את הזמן בצורה כיפית ומהנה.

וכמו שציינו, עם הזמן המכשיר השתכלל ומציע כל כך הרבה פונקציות, שאינן גורעות דבר מחוויית הקריאה ומאפשרות לכם לקרוא בחושך, לגלול עמודים בנוחות, לסמן נקודות שתרצו לחזור אליהן בהמשך, לשתף ועוד שלל פונקציות ייחודיות למכשיר שהופכות את חוויית הקריאה לאופטימלית.

אז קריאת ספרים בקינדל אולי שונה ממה שהיכרנו עד עכשיו, אך ללא ספק מציעה חוויה לא פחות טובה, אחרת, אך אופטימלית ונוחה להפליא.

אנחנו ממש אהבנו!
  • הוספת הערה