סיפור

רעיונות למתנה לנער מתבגר

גיל ההתבגרות הוא אחד הגילאים המורכבים ביותר בחיים, עבור כל אחד מאיתנו. מצד אחד יש את הרצונות שלנו, ולרוב, מהצד השני יש את הרצונות של ההורים. באמצע יש אחים, חברים, תחביבים, סקרנות מינית מתפתחת, והרצון לבחון את הגבולות שלנו. לכן, כאשר מגיעה העת לקנות מתנה לנער או נערה מתבגרים, האתגר הוא גדול. מצד אחד, צריך משהו פרקטי, אך כזה עם מסר ומחשבה. אסור לקנות משהו שיביך אותם, חלילה, אך מצד שני, לא ללכת על הדברים הברורים מאליהם. אז מה עושים? הנה כמה רעיונות למתנה לנער המתבגר הישראלי הממוצע...

להתייחס לאופי ולרצונות

ראשית, כאשר קונים מתנה למישהו, צריך להתייחס לאופי שלו ולרצונות שלו. גם השקעה גדולה מאוד במשהו שהנער לא מתחבר אליו, זה לא משהו שיתקבל בכיף. אנשים הם שונים, וגם נערים, שמתחילים להתעצב בגילאים הללו, מגיעים עם תשוקות שונות. המתנות יכולות לנוע על קשת רחבה מאוד של השקעה כספית, אך הדבר החשוב ביותר זה המחשבה. כאשר משקיעים בנושא מחשבה ונותנים לו חשיבות, אפשר להגיע למתנה מושלמת, ובמחירים נוחים יחסית, עבור נערים מתבגרים. למרות שלכל אחד יש את האהבות שלו, יש מתנות שיכולות להתאים להרבה מאוד נערים, ולבטח אם מדובר בספרי מתח טובים.

ספרות מעניינת

ספרות מתח הוא ז'אנר שכולם אוהבים ויכולים להתחבר אליו, ובמיוחד נערים מתבגרים. לא כל הנערים אוהבים לקרוא, זה נכון, אך כאשר מניחים בפניהם ספר מסקרן, עם תוכן שמדבר על העולם שלהם, הם בהחלט יכולים להתחבר לנושא. ספרות טובה היא כזו שמושכת את הקורא, ומכניסה אותו לנעליים של הגיבורים בסיפור. ספרות מתח מצטיינת בסטוריטלינג, ובהכנסת הקורא לסיטואציה ובנוסף, מרבית הדמויות הראשיות הן דמויות שהנערים מתחברים אליהם. לכן, מדובר במתנה נהדרת, וכזו שהנערים יכולים רק להחכים ממנה. יש הרבה ז'אנרים בספרות, כולל ספרות ספורט וסיפורי אהבה, אך נראית כי ספרות מתח זהו ז'אנר שמתאים לנערים מתבגרים יותר מכל האופציות האחרות. הדבר החשוב הוא למצוא את הסיפור הנכון, תחת ז'אנר המתח, ולבצע את ההתאמה בין הספר לילד.

לשדרג את החדר

מעבר לספרות, יש כמה אלמנטים שכל מתבגר היה רוצה לקבל. המתבגרים נמצאים המון בחדר שלהם בגילאים הללו, ופחות עם המשפחה בסלון. לכן, כל דבר שמשדרג להם את החדר הוא יתרון גדול. כך למשל, אפשר לקנות להם סל קטן לחדר, שעון מיוחד, תאורה מיוחדת, אמנות מעניינת, או אלמנטים יותר מורכבים כמו מיני מקרר לחדר, רמקולים, ועוד. כמובן שאוזניות מיוחדות, שהן פריט חובה כיום לכל מתבגר, מתקבלים באהבה, כמו גם כל מה שקשור לטכנולוגיה. המתבגרים היו שמחים לקבל טלפונים חדשים, אביזרים לטלפון או טאבלטים. העניין הוא לדעת למצוא את המתנה הנכונה מבלי להגזים ולצאת מהתקציב המיועד.

גיימינג ותוכן

התשוקה האמיתית של רוב המתבגרים כיום קשורה לגיימינג וליצירת תוכן אונליין. עולמם סובב סביב המשחקים, הקונסולות, המחשבים והטלפונים שלהם. לכן, כל מה שיכול לשדרג להם את החוויה, הוא כמובן מהווה מתנה מעולה. משחקים חדשים, בקרי משחק, חבילות תוכן במשחקים, אוזניות ומקלדות גיימינג – כל אלה לבטח יפגעו במטרה ויעשו את המתבגרים מאושרים. עבור יוצרי הרשת, אפשר לקנות כל מה שמשדרג את איכות הצילום כמו מצלמה, רינג, או אפילו תפאורה מעניינת. בדברים הללו, עדיף להתייעץ עם הילד או עם אנשי מקצוע, כדי לקנות את הדברים המתאימים ביותר לצרכים שלו. יש הרבה מאוד פריטים יקרים בעולם הזה, ולא כולם רלוונטיים או פרקטיים, ולכן, ההתייעצות היא חשובה.

על הכביש ובתוך הרכב

נערים מתבגרים נמצאים בגיל שהם רוצים להתנסות בדברים חדשים. אחד מהדברים הללו הוא נהיגה. נערים לקראת גיל 17 מבינים שהם צריכים ללמוד נהיגה ותיכף לעלות על הכביש, ולכן, כל דבר שקשור לעולם הרכב, עשוי לעניין אותם. הנערים ישמחו כמובן לתשלום על שיעורי נהיגה כמתנה, אך בהחלט אפשר לקנות להם קישוטים לרכב, או כרטיסים לתערוכת רכב. בכלל, תערוכות הן מעניינות מאוד, והרבה מאוד תערוכות שמגיעות לארץ מעניינות גם את בני הגיל הצעיר. לכן, אפשר בהחלט לקנות כרטיסים לתערוכה או תצוגה רלוונטית, ולשלוח לשם את הילד עם הורה או חבר.

ללמוד וליהנות

מעבר לעולם הרכב, הלמידה היא חלק בלתי נפרד מעולמם של המתבגרים. לכן, האופציה של סדנאות הן רלוונטיות מאוד. יש הרבה צעירים שרוצים להפוך לברמנים או למתכנתים, ואפילו לשדרי ספורט. האופציות עבור סדנאות במגוון עצום של עולמות תוכן זה משהו שהוא קיים כיום. יש סדנאות גיימינג, הרצאות טד ועוד מגוון עצום של אפשרויות, בכל עולם תוכן שהוא. ברגע שמדובר בעולם תוכן רלוונטי, שעוזר לנער לשפר ולשדרג את עצמו, זה משהו שהוא בוודאות יעריך. מכיוון שמדובר באנשים צעירים שמפתחים את עצמם, כל דבר שעוזר להם להשיג יתרון בתחום מסוים, הוא חשוב להם בהסתכלות על חברים שלהם והמשפחה שלהם. הצעירים אוהבים ללמוד ולקרוא, וזה שוב מחזיר אותנו לספרות, עם דגש על ספרות מתח, כמתנה נהדרת.

לפנק עד הסוף

נערים בגיל ההתבגרות חווים תקופה מאתגרת מאוד, עם הרבה מאוד קשיים. המתנות שהם מקבלים צריכות להתאים להם ולהעניק להם עניין וערך מוסף. כאמור, הדבר הכי טוב שאפשר לעשות הוא לשאול את הנער מה הוא רוצה, אך באופן כללי, יש כמה מתנות שיתאימו לכל סוג של ילד. ספרות מתח היא אחת מהאופציות הנהדרות, אך כאמור, כל מה שקשור לטכנולוגיה, גם עושה את העבודה על הצד הטוב ביותר. בתור הורים, חשוב לזכור שמתנה טובה היא לא רק מהנה, אלא גם כזו עם ערך חינוכי ולימודי. אם אתם קונים מתנה לילד שהוא אינו מהמשפחה, תוכלו לצאת קצת מהנישה.

אנחנו ממש אהבנו!
  • הוספת הערה