מבצעי שבוע הספר 2024

מבצעי שבוע הספר לפי הוצאה:

 

אמורה
דיגיטלי 29 ₪39 ₪
אל תדברי
דיגיטלי 39 ₪
לייט
דיגיטלי 39 ₪
נוודים
דיגיטלי 29 ₪41 ₪
14
דיגיטלי 39 ₪
אבן ירח
דיגיטלי 37 ₪
אביר קיץ
דיגיטלי 37 ₪
הקפל
דיגיטלי 37 ₪

אודות שבוע הספר 2024

שבוע הספר הוא אחד האירועים התרבותיים הוותיקים ביותר בנוף התרבותי והספרותי בישראל, עם היסטוריה הנמשכת עוד מהתקופה שלפני הקמת המדינה, משנת 1926 במודלים משתנים של פעילות. בהתאם להיותו של העם היהודי "עם הספר", לאורך השנים שבוע הספר התפתח לאירוע חשוב מאוד בקידום הספרות העברית וקריאת הספרים בכלל. בשנים האחרונות שבוע הספר העברי השתנה מבחינת אופי הפעילויות ואולי אף מבחינת מהותו העקרונית – כאשר הבסיס נותר אך היקף הפעילויות צומצם מבחינה רשמית ומבחינת מעורבות ממשלתית.


שבוע הספר הוא חגיגה של ספרות דיגיטלית שמאפשרת לקוראים לקנות ספרים מבלי לצאת מהבית
לקוחות אינדיבוק יוכלו כמובן לצפות לשלל מבצעים, הנחות, הצעות מיוחדות ופעילויות ייעודיות במהלך ימי שבוע הספר העברי – חגיגה אמיתית ומגוונת של יצירה ספרותית ישראלית מקורית! באינדיבוק אנו מקדמים יוצרים ויוצרות ישראלים חדשים ומקוריים לאורך כל השנה, חושפים בפני קהל הקוראים עוד ועוד סופרים, סופרות וז'אנרים ספרותיים מגוונים ואיכותיים, וגם בשבוע הספר העברי אנו ממשיכים במלאכה זו ובקידום הקריאה, בדיגיטל ובפורמט המודפס המסורתי.

מהותו של שבוע הספר העברי

בבסיסו, אירועי שבוע הספר בישראל פותחו והתקיימו מתוך תפיסה מהותית שהקריאה היא הכרח כדי לקיים תרבות קריאה עברית ולפתח את העם היהודי והלאום בישראל בארצנו, כי הרוח, הספרות והתרבות תמיד היוו חלק משמעותי ואינטגראלי מהווייתו של העם היהודי בגולה ובישראל. אך מעבר ל"מילים הגבוהות" הללו וברמה הפרקטית, שבוע הספר התפתח כדי לקדם את הקריאה בעברית בישראל, לחשוף את הציבור לסופרים וסופרות חדשים ולספרים חדשים, כמו גם לקדם מכירה וקריאה של דמויות ספרותיות מוכרות ושל ספרים אחרים בנוף הספרותי העברי-ישראלי. חלק בלתי נפרד ממהות זו בא לידי ביטוי בכך שאירועי שבוע הספר לאורך השנים כללו הנחות מיוחדות ומשמעותיות על ספרים רבים – כדי לעודד מכירות ולעודד קריאה עברית.
מהות זו נותרה כאמור על כנה, אך אי אפשר להתעלם מכך שאירועי שבוע הספר הם כיום גם הזדמנות עסקית נהדרת עבור הוצאות הספרים וחנויות הספרים (כולל חנות אינדיבוק כמובן) למשוך תנועה רבה של קונים פוטנציאליים ולבצע מכירות מוגברות של ספרים. כך, כיום בשבוע הספר נמכרים בהנחות ומבצעים המוני ספרים, אך בפועל לא רק של סופרים וסופרות ישראלים ו"עבריים", אלא גם ספרים מתורגמים של יוצרים מחו"ל.
תחום נוסף שהתפתח לאורך השנים באירועי שבוע הספר העברי חורג ממבצעים על רכישת ספרים ומאפשר לקוראים וקוראות מפגשים עם סופרים פופולאריים ומבוססים, הרצאות ספרותיות, הפקת ערבי קריאה וספרות וכמו כן, פרס ספיר לסופרים בעברית מוענק מסורתית במהלך שבוע הספר.
הזדמנות לפגוש בכיכר סופרים ותיקים וידועים הוא הזדמנות להוצאות הקטנות לייצר חשיפה לקהל קוראים שאחרי היה מתקשה למצוא את היצירות בתוך שפע הפרסומים של ההוצאות הגדולות, כמו כן זו הזדמנות נפלאה ליוצרים המוציאים את ספריהם עצמאית, בפורמט דיגיטלי מלא או גם במהדורות מודפסות בהיקף קטן.

היסטוריה של שבוע הספר העברי

מרבית אירועי "שבוע הספר" לאורך שנים רבות של פעילות התקיימו במהלך חודש יוני. בראשית דרכו, שבוע הספר היה למעשה "יום הספר העברי", הוא התקיים בשנת 1926 ברחובות תל אביב הצעירה. במסגרת יום זה, אחת המו"ליות הגדולות בישראל באותה התקופה, ברכה פלאי, יזמה הצבת דוכנים רבים של ספרים לאורך שדרות רוטשילד בעיר העברית תל אביב. יום הספר העברי הראשון נערך דווקא במהלך חול המועד פסח 1926, בחסות ובקידום אגודת הסופרים והספרות העברית והוא כלל דוכני מכירה מיוחדים ומוזלים לספרים, נשפים מיוחדים, אספות והרצאות ספרות, חגיגות עם רוח ספרותית, קונצרטים ואפילו הגרלות עם פרסים ספרותיים.
מאותו יום ספר עברי ראשון בשנת 1926 ועד לשנת 1958, התקיימו מעת לעת אירועים יומיים דומים, אף לא במתכונת מוסדרת, רשמית או קבועה.

שבוע הספר העברי, בא לעולם בשנת 1959 ביוזמתו של הסופר והמשורר שלמה טנאי. יוזמת שבוע הספר הזו קמה כחלק מוועדת העשור שמהותה הייתה חגיגות העשור להקת מדינת ישראל. היוזמה קרמה עור וגידים, כאשר משנת 1961 מתקיים למעשה שבוע הספר באופן קבוע ושגרתי, כחלק מהאירועים הרשמיים של התרבות בישראלית ובחסות כזו או אחרת של משרד התרבות. היום, שבוע הספר העברי הוא סימן מסחרי רשום של התאחדות המו"לים בישראל.
בעבר ולאורך מרבית שנת הפעילות של אירועי הספר העברי, הפעילויות, דוכני הספרים וה"רוח" של שבוע הספר הייתה בפריסה ארצית מלאה ורחבה מאוד, כאשר בכל עיר הוקמו דוכני ספרים והיה מדובר באמת ובתמים על חגיגה ספרותית-צרכנית בכל רחבי ישראל.


האירוע הגדול ביותר של שבוע הספר העברי התקיים שנים רבות בכיכר רבין בתל אביב (אז עוד כיכר מלכי ישראל), בהמשך ומשיקולי אבטחה עבר היריד המרכזי לגני התערוכה, אז לגני יהושע ומאז הוא כבר חזר לכיכר רבין. בירושלים מתקיים היריד המרכזי של שבוע הספר במתחם התחנה הראשונה.
שבוע הספר העברי כיום

אחרי שנים של מימון ממשלתי של אירועי שבוע הספר העברי, בשנים האחרונות משרד התרבות הפסיק לממן זאת, מה שהוביל לשינוי במודל האירועים – במקום ירידי ספרים ברוב הערים בישראל, האירועים צומצמו לירידים רשמיים רק בשלוש ערים גדולות (תל אביב, ירושלים ועיר מתחלפת מבין יתר הערים הגדולות). במקביל, חנויות הספרים והרשתות הגדולות הצטרפו גם כן לחגיגת אירועי שבוע הספר ומסורתית מוצעים מבצעים מסיביים במהלך ימים אלו, אשר לעיתים נמתחים לכדי "חודש הספר העברי" ולא רק לאורך 7-10 ימי האירועים הרשמיים בלבד.
השנה, לצד מגוון מבצעים והנחות מיוחדות באתר אינדיבוק, שבוע הספר 2024 חוזר למתכונת מורחבת יחסית ויתקיימו אירועי ספרים בירושלים, תל אביב, חיפה, באר שבע ובעוד מעל 50 ערים בכל רחבי ישראל. חגיגה ספרותית מהנה, מגוונת ומומלצת!

שאלות נפוצות על שבוע הספר

מהו שבוע הספר העברי?

שבוע הספר העברי הוא חגיגת קריאה ישראלית, המתרחשת כבר עשרות שנים ברחבי הארץ. מדי חודש יוני מקימים העיריות והרשויות המקומיות ירידי ספרים בסדרי גודל מגוונים, ובהן מציגים לראווה שלל ספרים מז'אנרים שונים – ספרי פרוזה וקריאה, ספרות מתורגמת, ספרי עיון, שירה וכדומה. רוב הוצאות הספרים בישראל מקבלות ייצוג בירידים השונים והספרים נמכרים במחירים אטרקטיביים, לפי קביעתה של הוצאת הספרים. מלבד היריד הפיזי המתקיים כשבוע, הוצאות ספרים רבות מרחיבות את גבולות המבצעים ופורשות אותן על פני חודש שלם. לצד מכירת הספרים, מתקיימים בתקופת שבוע הספר אירועים ספרותיים שונים, החגיגי שבהם הוא טקס הענקת פרס "ספיר" לסופרים עבריים, כמו גם ערבי קריאה, מפגשים אינטימיים עם סופרים וכדומה.

מתי "נולד" שבוע הספר?

אי שם בחול המועד פסח של שנת 1926, הרבה לפני הקמת המדינה, הכריזה לשכת הספר של אגודת הסופרים והספרות העברית על פתיחת דוכנים למכירת ספרים מוזלים. ההכרזה החגיגית נמסרה לציבור בעיתונות הכתובה (היחידה שהייתה אז) והוא נקרא אז "יום הספר העברי". ביום המיועד התקשטו שדרות רוטשילד בדוכני ספרים ונערכו חגיגות ספרים שכללו הרצאות ספרותיות, נשפי ריקודים, הגרלות נושאות פרסים, קונצרטים מוזיקליים ואירועים נוספים, זאת במטרה לקדם את הספרות העברית בארץ הקטנה. עד לשנת 1958 התקיימו אירועי "יום הספר העברי" מפעם לפעם, אך בשנת 1959 הורחב היום לשבוע שלם – במתכונת המוכרת לנו עד היום.

מדוע מקיימים את שבוע הספר?

מיום הולדתו הראשון בשנת 1926 ועד ימינו אנו, מהותו של שבוע הספר העברי לא השתנתה – עידוד קריאת ספרים ישראליים על ידי קהל הקוראים בישראל. מאז ומעולם נחשב העם היהודי ל"עם הספר", עם למדן עם תרבות קריאה מפותחת – החל מהתנ"ך וכלה בפרוזה בת זמננו. שורשיה של הספרות העברית נטועים בהיסטוריה העתיקה ביותר של העם היהודי, וזה אך טבעי שעם 'נתוני פתיחה' כאלו, נרצה לעודד את קריאת הספרים גם היום. מלבד עידוד הקריאה בקרב ילדים ומבוגרים ומתן 'זריקות עידוד' בצורת הנחות ומבצעים אטרקטיביים על מגוון ספרים, שבוע הספר מעניק הזדמנות גם ליוצרים ולסופרים ישראלים, מוכרים ושאינם מוכרים כאחד, להציג את פרי עטיהם בפני הציבור הרחב.

מהו שבוע הספר הדיגיטלי?

ככל שהטכנולוגיה כובשת חלקים משמעותיים יותר בחיינו, כך היא מחלחלת גם להרגלי צריכה שלא היו קיימים קודם – זה בדיוק מה שקרה בשנים האחרונות עם הרגלי קריאת הספרים שלנו. אם בעבר נאלץ הצרכן הממוצע לכתת את רגליו מחנות לחנות בניסיון למצוא את הספר שאהבה נפשו, הרי שהעתיד התחלף בהזמנת אותו הספר בדיוק באינטרנט – ובהמשך – התווספה דרך נגישה נוספת לקריאת ספרים: באופן דיגיטלי. הספרים הדיגיטליים נקראים באמצעות מכשיר הטאבלט ולרוב הם גם זולים יותר מאשר ספרים פיזיים רגילים. במקביל לשבוע הספר העברי המתקיים מדי שנה, מתקיימת בזירה הוירטואלית גם מכירה דיגיטלית של שלל ספרים – בלי לצאת מהבית!

 

הדיגיטל בחזית הבימה

 שבוע הספר 2024, וכפי שקורה בכל שנה, מביא אתו שלל של הפתעות מרעננות, חושף אותנו לסופרים חדשים וספרים שלוקחים אותנו למסעות בלתי רגילים. האפשרות לשלב, הפעם, גם את הפן הדיגיטלי ולאפשר להמוני קוראים להיחשף אל עולם הספרות באופן קצת אחר, היא הזדמנות לשדרג משמעותית את חוויית הקריאה וליהנות ממשהו קצת אחר. הם אומנם לא יחליפו את הספרים בעלי הכריכה הקשה, אך נדמה שהספרים הדיגיטליים הם חלק ממהפכה דיגיטלית שלמה, שקשה להתעלם ממנה. מהפכה שצוברת תאוצה בכל העולם וגם בישראל. והפעם, השילוב שבין כמה סגנונות והיכולת לאפשר לקוראים להגיע אל הספרים גם באופן שהוא שונה מכל מה שהכרנו, היא דרך לחשוף כל ספר וספר להמוני קוראים חדשים ומכל הגילאים.

הזירה הדיגיטלית, יחד עם זו שכולנו מכירים, היא דרך להנחיל לצעירים שבנינו את הקריאה ולקרב אותם לעולם שכולו חוויה של מילים. עולם מלא בדימויים, רעיונות נפלאים, פנטזיות ובעיקר דמויות ועלילות שלעיתים מלוות אותנו לאורך כל החיים. הספרים הם חלק מחיינו ורבים מאתנו זוכרים אירועים משמעותיים בחייהם, כאשר בצמוד להם היו כמה ספרים. לא משנה באיזה פורמט הם מגיעים וגם מי כותב אותם או על מה, אין ספק שקריאה היא חובה. בין אם מדובר בספרים דיגיטליים ובין אם אלה ספרים בכריכה קשה. לכל אחד ובכל תקופה בחיים.